fbpx

Training Time Management

Het is frustrerend als je elke dag achter de feiten aanloopt.
Je gaat ontevreden naar huis als je je werk niet af krijgt.

Moedeloos word je van die to-do lijst
en die alleen maar langer lijkt te worden.

We krijgen dagelijks steeds meer prikkels te verwerken
en dit heeft een negatieve invloed op onze concentratie.
Doordat we snel en vaak worden afgeleid zijn we steeds vaker aan het multitasken.
We doen ons werk met verdeelde aandacht en vinden het lastig om ons te concentreren.

In de training Time Management krijgt je praktisch qua tips, tools en technieken.
Je krijgt geen standaard verhaal, want er is geen one size fits all.
Je brengt als deelnemer de knelpunten in die je ervaart tijdens het uitvoeren van je werk.
Hierdoor kan er maatwerk tips geboden die aansluiten bij specifieke werksituaties.

Dit maakt deelnemers tijdens de training enthousiast om het te gaan toepassen.
in company

Grip op het werk

Ik weet dat de tips werken, want deelnemers mailen na afloop met succesverhalen. Hun inbox is eindelijk een keer leeg, ze hebben minder aan hun hoofd en ze slapen zelfs beter.

Projecten waar ze al maanden tegen aan hikten worden in gang gezet. Ze vinden het fijn om een compleet overzicht van hun werkzaamheden te hebben en daardoor zijn ze veel productiever van. Dat maakt ze blij, want ze hebben weer(?) de grip op het werk. Dit motiveert ze extra om het ook vol te houden. 

H.O.P.P.A.

De afgelopen jaren kwam ik erachter dat mensen met werkstress vaak dezelfde problemen hadden. Ze hadden veel aan hun hoofd, hadden geen overzicht, konden slecht prioriteiten stellen of een goede planning maken. En door alle verstoorders op het werk is hun concentratie snel naar de knoppen. 

Hiervoor heb ik de H.O.P.P.A. methode bedacht. Dit is een acroniem en staat voor: 

Hoofd leeg

Je hebt weinig aan je hoofd
Je vergeet niets meer
Je houdt werk en privé gescheiden

Overzicht

Je hebt een compleet overzicht van al je werkzaamheden

Planning

Je kunt realistisch plannen
Je kunt een goede dagindeling maken

Prioriteiten

Je weet hoe je prioriteiten moet stellen
Je kunt verzoeken weigeren (nee zeggen)
Je krijgt af wat je jezelf hebt voorgenomen

Aandacht

Je kunt focussen
Je laat je niet afleiden door interne of externe verstoorders

Try this at home

Het mooie is dat de tips ook thuis werken. Nieuwe tegels in de tuin, een verbouwing van de badkamer of het maken van fotoalbums, er wordt thuis ook behoorlijk wat uitgesteld. Een project op het werk is inhoudelijk anders dan het anders inrichten van een woonkamer. Echter, beide projecten vragen om een goed overzicht, een realistische planning en de juiste prioriteiten stellen. 

Focus

Wist je dat de meeste keuzes die we op een dag maken, dat onbewuste keuzes zijn? Verreweg de meeste handelingen doen we op de automatische piloot. Wat je aantrekt, wat je eet, hoe je je tanden poetst. Op het werk heb je ook te maken met ingesleten patronen. Hoe je je werkdag begint en hoe vaak je je mail checkt zijn gewoontes waar je niet bij stil staat.

Tijdens de training word je weer bewust van gedragspatronen op het werk. Het komt er in feite op neer dat als je echt productief wilt zijn, je eerst moet denken over het werk voordat je het werk gaat doen.

Impressie van de workshops

6 Google reviews, gemiddeld:
5/5

Over de trainer Max Ohlenschlager

Ik hou me al sinds 2008 bezig met thema’s als werkstress, mindfulness, concentratie, work life balance en slimmer werken. Oorspronkelijk hield ik me alleen bezig met time management. 

Maar wat heb je aan productiviteit als je te hard blijft doorwerken? 

Dan brandt je nog steeds op. Daarom heb ik me verdiept in het managen van energie en aandacht. Het centraal stellen van de elementen tijd, aandacht en energie levert de beste work life balans op

mentormax.nl persoonlijke coaching

Haal het maximale uit je werkdag

Als je doet wat je deed, dan krijg je wat wat je kreeg

Doorbreek het patroon van uitstelgedrag. Misschien heb je wel eens een cursus gevolgd, maar verwaterde dat al snel. Misschien heb je boeken of blogs over time management gelezen maar biedt het nét niet de oplossing voor jouw knelpunten. 

Ik weet waar ik over praat, want het was voor mij ook lange zoektocht. Het enige systeem dat werkt is maatwerk en dat vraagt om individuele ondersteuning. 

Wil je je concentratie verbeteren, prioriteiten kunnen stellen, nee zeggen of een lege inbox? Wil je meer energie overhouden aan het einde van de dag en je werk op het werk laten? 

Vul dan vrijblijvend het contactformulier in of bel naar 085-2460093. 

Heb je een vraag?

1 feb: HOCUS FOCUS Sluiten