Training time management

hoe sluit jij je werkdag af

Het is frustrerend als je elke dag achter de feiten aanloopt. Je gaat ontevreden naar huis als je je werk niet af krijgt. Moedeloos word je van die to-do lijst die alleen maar langer lijkt te worden. Ken je HOPPA al, onze training time management? In 5 stappen krijg je weer de grip op je werk. 

Heeft je team hier last van?

Stress

Veel aan je hoofd
Slecht slapen
Dingen vergeten
Stress op het werk
Moe naar huis

Chaos

Volle mailbox
Vol bureau
Spullen kwijtraken
Geen overzicht
Meerdere to do lijstjes

Uitstelgedrag

Slechte planning Projecten blijven liggen Te laat komen
Deadlines missen

Prioriteiten

Geen nee kunnen zeggen To the point komen

Aandacht

Lastig om te concentreren
Afleiding door smartphone
Multitasken
Dagdromen

Overprikkeld

We krijgen dagelijks steeds meer prikkels te verwerken en dit heeft een negatieve invloed op onze concentratie.

Doordat we snel en vaak worden afgeleid  zijn we steeds vaker aan het multitasken. We doen ons werk met verdeelde aandacht en vinden het lastig om ons te concentreren. In de training HOPPA draait het daarom ook om een balans te vinden in tijdaandacht en energie.

Praktische tips

De training is praktisch qua tips, tools en technieken. Je krijgt geen standaard verhaal, want er is geen one size fits all. Je brengt als deelnemer de knelpunten in die je ervaart tijdens het uitvoeren van je werk. Hierdoor kan de trainer maatwerk tips bieden die aansluiten bij specifieke werksituaties.

Dit maakt deelnemers tijdens de training enthousiast om het te gaan toepassen. Dit enthousiasme is belangrijk, want dat vergroot de motivatie om er echt iets mee te gaan doen. Het echt toepassen van de tips kan pas na de training.

Grip op het werk

We weten dat de tips werken, want deelnemers mailen na afloop met succesverhalen. Hun inbox is eindelijk een keer leeg, ze hebben minder aan hun hoofd en ze slapen zelfs beter.

Projecten waar ze al maanden tegen aan hikten worden in gang gezet. Ze vinden het fijn om een compleet overzicht van hun werkzaamheden te hebben en daardoor zijn ze veel productiever van. Dat maakt ze blij, want ze hebben weer(?) de grip op het werk. Dit motiveert ze extra om het ook vol te houden. 

Try this at home

Het mooie is dat de tips ook thuis werken. Nieuwe tegels in de tuin, een verbouwing van de badkamer of het maken van fotoalbums, er wordt thuis ook behoorlijk wat uitgesteld. Een project op het werk is inhoudelijk anders dan het anders inrichten van een woonkamer. Echter, beide projecten vragen om een goed overzicht, een realistische planning en de juiste prioriteiten stellen. 

Focus

Wist je dat de meeste keuzes die we op een dag maken, dat onbewuste keuzes zijn? Verreweg de meeste handelingen doen we op de automatische piloot. Wat je aantrekt, wat je eet, hoe je je tanden poetst. Op het werk heb je ook te maken met ingesleten patronen. Hoe je je werkdag begint en hoe vaak je je mail checkt zijn gewoontes waar je niet bij stil staat.

Tijdens de training word je weer bewust van gedragspatronen op het werk. Het komt er in feite op neer dat als je echt productief wilt zijn, je eerst moet denken over het werk voordat je het werk gaat doen.

Programma

Hoofd leeg

Je hebt weinig aan je hoofd
Je vergeet niets meer
Je houdt werk en privé gescheiden

Overzicht

Je hebt een compleet overzicht van al je werkzaamheden

Planning

Je kunt realistisch plannen
Je kunt een goede dagindeling maken

Prioriteiten

Je weet hoe je prioriteiten moet stellen
Je kunt verzoeken weigeren (nee zeggen)
Je krijgt af wat je jezelf hebt voorgenomen

Aandacht

Je kunt focussen
Je laat je niet afleiden door interne of externe verstoorders

Impressie van de workshop

Over de trainer

Max Ohlenschlager houdt zich al sinds 2008 bezig met thema’s als werkstress, mindfulness, concentratie, work life balance en slimmer werken. Oorspronkelijk hield hij zich alleen bezig met time management. 

Maar wat heb je aan productiviteit als je te hard blijft doorwerken? 

Dan brandt je nog steeds op. Daarom heeft Max zich ook verdiept in het managen van energie en aandacht. Het centraal stellen van de elementen tijd, aandacht en energie levert de beste work life balans op

mentormax.nl persoonlijke coaching

Haal het maximale uit je werkdag

mentormax.nl persoonlijke coaching

Waarmee kan ik je van dienst zijn?

Mijn naam is Max Ohlenschlager, eigenaar van Mentor Max. Sinds 2011 verzorg ik training en coaching in persoonlijke effectiviteit. 

Denk hierbij aan time management en assertiviteit. 

Voor meer informatie bel naar 085-2460093 of vul het contactformulier in.